Kontakt

                    Chocieszów 30

             57- 320 Polanica Zdrój

 

                  tel.: 74 868 25 49 

                 kom.: 605 765 545

           e-mail.: muziewicz@op.pl

  • Dodaj link:
  • facebook.com

Galeria witraży

Witraże roślinne i krajobrazoweWitraże figuratywneWitraże w obiektach zabytkowychWyróżnieniaWitraże abstrakcyjneWitraże sakralneWitraże ze szkieł bezbarwnychWitraże nowoczesneProjekty witraży i realizacjePracownia witraży
Witraże roślinne i krajobrazowe
Witraże figuratywne
Witraże w obiektach zabytkowych
Wyróżnienia
Witraże abstrakcyjne
Witraże sakralne
Witraże ze szkieł bezbarwnych
Witraże nowoczesne
Projekty witraży i realizacje
Pracownia witraży

Projektuję i wykonuję witraże od 1984 roku. Zajmuję się również renowacją i rekonstrukcją witraży w technikach dawnych, tradycyjnie składanych w profile ołowiane oraz stosuję technikę Tiffany. Wykorzystuję wyrafinowane metody zdobienia szkła tj. trawienie, grawerowanie, a przede wszystkim malowanie na szkle farbami szkliwnymi wypalanymi w temperaturze 650 °C.

Efektem mojej pasji tworzenia witraży są m.in. prace, które można obejrzeć poniżej. 

 

Witraż w kościele Matki Bożej Częstochowskiej w Gromadce

 

 Archanioł Michał - Borzym

 

 Okno na chórze - Kurowice

 

 

Stworzenie Świata - Ciało, Kurowice

 

 

 Stworzenie Świata - Duch, Kurowice

 

 Gromadka - nawa południowa

 

Fusing 113x77 cm

 

 Pallotyni - Ząbkowice Śląskie

 

 

Witraż "String theory", 80x133,5 cm

 

 

 Witraż "Dwie Panie", 220x160 cm

 

Składający się z trzech kwater witraż ma nieco baśniowy charakter i nawiązuje do twórczości Louisa Comforta Tiffany'ego. Dwie kobiety o różnych temperamentach (statyczny i dynamiczny) zostały przedstawione na tle malowniczego krajobrazu. Kompozyję uzupełniają kwiaty, które w swej formie nie przekładają się bezpośrednio na żadne znane z natury gatunki i ważki o nadnaturalnej wielkości. Postaci zostały wykonane tradycyjną techniką witrażową, czyli namalowane na szkle farbami szkliwnymi, a wszystkie pozostałe elementy kompozycji są wycięte ze szkieł opalizujących. Całość jest złożona w technice Tiffany. 

 

 

Znaki zodiaku, górne kwatery 48x58 cm, dolne kwatery 48x107 cm

 

 Witraż pod tytułem "Mój kwadrat" 80x80

 

Tamara Łempicka "Portret de Mariorie Feery",  100x65 cm

wykonanie: Zbigniew Muziewicz, 2021

 

 

Tamara Łempicka "Andromeda", 100x65 cm

wykonanie: Zbigniew Muziewicz, 2021

 

 Bez tytułu, 100x70 cm

 

Anioł, 40x30 cm

 

 Witraż pod tytułem "Zapatrzenie B", 46x78 cm

 

Ten witraż jest wykonany techniką tradycyjną z zastosowaniem szkieł Youghiogheny oraz Uroboros. Twarz została namalowana farbami szkliwnymi i wypalona w temperaturze 650 stopni Celsjusza. Kompozycja ma charakter symboliczny i powstała na potrzeby własne. Jej przesłanie skupia się na pokazaniu dominacji wzrokowych bodźców w relacjach i komunikacji z otaczającym światem. Tymczasem przekaz płynący z wszechogarniających mediów tendencyjnie manipuluje ludzką świadomością nakładając specyficzny rodzaj "filtra", który ogranicza percepcje i zdolność do obiektywnej oceny rzeczywistości.

 

 

Witraż dekoracyjny z bewelami, 186 x 210 cm

 

Witraż ten powstał na zamówienie inwestora z Londynu. Ponieważ nie miałem możliwości montować go osobiście, byłem zmuszony  zrobić zdjęcie każdej kwatery osobno i połączyć je w programie graficznym, aby móc zaprezentować całość. Miejscem przeznaczenia jest otwór w ścianie pomiędzy pomieszczeniami wewnątrz budynku, zatem można się spodziewć nieco innego efektu wizualnego, ale kompozycja zapewne pozostanie bez zmian. Stonowane kolory i delikatne faktury szkieł subtelnie dopełnianją dekoracyjność fazowanych motywów. 

 

 

Witraż do drzwi wahadłowych

 

Oto fragment witraża w drzwiach do holu w hotelu Graniczna w Radkowie. Jest to witraż dekoracyjny, w którym zastosowano szkła fazowane oraz bezbarwną fakturę na tło. Całość została otoczona silnie kontrasującym kolorem czerwonym nawiązującym do zdobień w pomieszceniu. Szprosy ołowiane grubości 6mm podkreślają rysunek kompozycj. Zastosowanie bezbarwnych szkieł pozwoliło uniknąć znacznego ograniczenia przepływu światła, które często występuje, gdy stosujemy intensywne barwy. Dobrze dobrane proporcje poszczególnych elementów nadają całości elegancji i wyrafinowania.

 

  

 Witraż w secesyjnym budynku w Kłodzku przedstawiający motyw słoneczników, 220x275 cm

 

Witraż ten w całości zakrywa jedną ze ścian na klatce schodowej, na której są umieszczone instalacje gazowe i wodociągowe. W zamyśle inwestora ma on stanowić estetyczną formę zasłony rur, licznika i innych elementów technicznych. Witraż nie ma podświetlenia, zatem forma prezentacji jest zbliżona do mozaiki. Głównym tematem witraża sugerowanym przez inwestora są słoneczniki, które zostały przedstawione w estetyce secesyjnej, dostosowując się tym samym do stylu budynku.

 

 

 

 Witraż abstrakcyjny - tryptyk, 78x260 cm

 

W tym przypadku możemy mówić o mieszanej technice wykonania witraża. Zostały w nim zastosowane szkła opalizujące (w przeważającej części Spectrum, oraz uzupełniony szkłem Youghiogheny i Armstrong) jakie stosuje się w technice Tiffany. Natomiast do połączenia szkieł użyto szprosów ołowianych o różnych szerokościach (6, 8, 10 i 12 mm), jakie stosuje się w technice tradycyjnej. Podobnie jak w przypadku wyżej prezentowanego witraża przedstawiającego słoneczniki, ten także jest prezentowany na ścianie bez podświetlenia.

 

 


 Witraż w stylu secesyjnym - motyw kwiatowy, 105x175 cm

 

Witraż zamontowany w podcieniu wejścia do budynku secesyjnego pełni funkcję osłony przed warunkami atmosferycznymi. Wykonany ze szkieł Youghiogheny, Wismach i Armstrong. Składany w szprosy ołowiane o szerokości 6 mm. W tle witraża użyto szkło delikatnie barwione w masie, transparentne o delikatnej fakturze, które przepuszcza odpowiednią ilość światła niezbędnego w obrębie schodów i drzwi wejściowych do budynku.

 

  

 Fragment witraża "Św. Wojciech Zakonnikiem", wymiar całości - 52x74 cm

 

Na tym zdjęciu można zaobserwować typowe dla witrażownictwa techniki malarskie. Cienkimi kreskami konturu narysowano wszystkie detale twarzy i włosów przedstawionej postaci. Natomiast brązową patyną wykonano modelunek formy i światłocień nadając wrażenie przestrzenności bryle głowy. Dzięki zastosowaniu sposobu wybierania farby w jaśniejszych partiach poprzez topowanie suchym pędzlem, uzyskano miękkie, łagodne przejścia tonalne między płaszczyznami ciemnymi i jasnymi.

 

 

Witraż w restauracji Le Grand Place w Louvain La Neueve, Belgia; 200x440 cm, 2017 r. 

 

 


Witrażowy portret Św. ojca Pio, 46x78 cm

 

 

 Malowane elementy postaci do witraży o tematyce religijnej

 

 

"Trzy postacie" - witraż umieszczony na suficie w domu prywatnym w Ziębicach, 100x 300 cm

 

 

Krajobraz z wiatrakiem - witraż na klatce schodowej w Długopolu-Zdrój, 150x280 cm

 

  

Anioł I - Galeria aniołów w Jarkowie - projekt w formie rysunku z lewej i zrealizowany witraż z prawej,100x98cm

 

 

Anioł II - Galeria aniołów w Jarkowie - projekt w formie rysunku i zrealizowany witraż, 92x107 cm

 

 

Witraż przedstawiający Mieszka I-go w/g Jana Matejki, 70x100 cm

 

 

Witraż "Św. Faustyna" w kościele w Strąkowej koło Ząbkowic Śląskich, 75x 120 cm

 

 

Matka Boska z Dzieciątkiem - Witraż w Zakonie Sercanów Białych koło Polanicy-Zdrój, 72x152 cm

 

 

 

 

 

Witraże secesyjne do drzwi, po lewej - 20x100 cm, po prawej - 200x210 cm

 

 

Witraże abstrakcyjne, po lewej - 45x70 cm, po prawej - 40x70 cm

 

 

Więcej wykonanych przeze mnie witraży można zobaczyć w górnych zakładkach: Witraże świeckieWitraże sakralne i Realizacja witraży , które są podzielone tematycznie z uwzględnieniem technik wykonania.

 

Facebook